Aşılama Tedavisi İzmir

Aşılama tedavisi, anne ve baba olma hayalini kuran çiftlerin bu hayaline ulaşmaları için modern tıbbın getirdiği imkanlardan biridir. Babanın hareketli sperm sayısının düşük olması veya annenin tüplerinde ve üreme organlarında bulunan bir rahatsızlıktan dolayı gebeliğin gerçekleşmediği durumlarda aşılama tedavisi uygulanarak hamile kalma oranı ciddi anlamda yükseltilebilmektedir.

Gebeliğin gerçekleşmesi için yeterli sayıda hareketli spermin olması ve annenin yumurta üretmesi için en az bir fallop tüpünün açık durumda olması gerekir. Bu durumlarda üroloji doktorunun sperm hakkında inceleme ve tedavi yöntemini uygulaması gerekir. Aynı zamanda kadın doğum uzmanı tarafından anne adayı için gerekli koşulların sağlanması gerekir.

Aşılama tedavisi nedir?

Şartlar gereği normal gebeliğin gerçekleşmemesi durumunda uygulanan bir tıbbi müdahaledir. Bu tıbbi müdahale spermin annenin serviksine ya da uterus boşluğuna iletilmesi ile yapılır. Bu işlem gelişmiş enjektörler ile gerçekleştirilir.

Aşılama ile hamile kalma oranı;

Erkeğin sperm sayısında yeterli artış gözlemlenmesinin ardından, annenin yumurta derecesi de işlem için gerekli sayıda olması gerekmektedir. Aşılama tedavisi öncesi annenin yumurtalıklarının artışı için hap tedavisi uygulanırsa gebe kalma oranı yüzde sekizlerde seyreder. Eğer yumurtalıkların artması için iğne yöntemi kullanılırsa hamilelik ihtimal oranı yüzde sekizlerden yüzde on beş civarına yükselir.

İşlem Süresi 15-20 gün
Anestezi Türü yapılmaz
İyileşme Süresi 2 hafta
İşe Dönüş Zamanı 1 hafta
Yaş Sınırı 18-35 yaş arası uygundur.

Aşılama tedavisi nasıl başlar?

Aşılama tedavisi, sperm sayımı ve annenin üreme organları için yapılan muayeneler sonucunda uygun görülürse başlar. Tedavi, regl kanaması ile başlar ve yaklaşık on dört gün sürer. Eğer annenin yumurtalıklarında bir kist veya lezyon mevcut değilse ve tüplerden en az biri açık durumdaysa, erkeğin sperm sayısı olması gereken düzeyde ise tedaviye başlanmak için uygundur.

Aşılama tedavisinin zorluğu var mıdır?

Genel yargının aksine aşılama tedavisi esnasında zorluk çekilmez. Aşılama tedavisi anestezi gerektirmez. Aşılama yapılmasının normal bir jinekolojik muayeneden neredeyse hiçbir farkı yoktur. İşlem sonrasında hasta dakikalar içerisinde normal yaşantısına dönebilir seviyededir.

Aşılama Tedavisi İzmir

Aşılamanın tutması için ne yapılmalı?

Aşılamanın tutması için öncelikle doktorunuzun size reçete ettiği ilaçları kullanınız. Aşılama yapıldığı günden itibaren 3 gün boyunca duş almamanız gerekir. Aynı zamanda bu süre zarfında beslenmenize oldukça dikkat etmelisiniz. Bununla birlikte anne adayı ağır işlerden ve egzersizlerden kaçınmalıdır. Her şeyde olduğu gibi stresten uzak durmak da aşılamanın tutması için yardımcı olacaktır. Stresten uzak durmak bazı anne adayları için zor olabilir. Fakat kişi kendini psikolojik olarak rahatlattığı zaman beynin işlevini tam kapasite yapması daha da kolaylaşır.

Aşılama yapıldıktan sonra nelere dikkat edilmeli?

Aşılama yapıldıktan sonra dikkat edilmesi gereken aşılama yapıldığı andan itibaren yaklaşık 30 dakika uzanmalısınız. Bununla birlikte aşılama sonrası ağır egzersiz yapmamalı kendinizi yoracak egzersizlerden kaçınmalısınız. Aşılama yapıldığı andan itibaren 3 gün boyunca cinsel ilişkiden kaçınmalısın. Aşılama sonrası tıpkı diğer gebelikler gibi gebelik testi için 14 gün beklemeniz gerekir. Aşılamadan sonra eğer kanamanız var ise doktorunuza başvurmanız gerekir.

Aşılama Tedavisi için hangi doktora gidilir?

Aşılama tedavisi için kadın doğum doktoru ya da üroloji uzmanına danışmanız gerekmektedir. Bazen çiftler düzenli korunmasız ilişki yaşasalar bile çocuk sahibi olamamaktadır. Bu nedenle aşılama tedavisi veya tüp bebek gibi alternatif yollara başvururlar. Aşılama tedavisi erkekten alınan spermlerin kadının yumurtalığına konulması işlemidir. Birçok çift bu yöntemle çocuk sahibi olurlar. Fakat bu tedaviden önce bir kadın doğum doktoru ya da üroloji doktoruna danışmaları gerekir.

Doktor her ikisini de muayene ettikten sonra aşılama tedavisine uygu olup olmadıkları kararını verecektir. Bazen erkeklerde düşük kaliteli sperm üretimi ya da kadınlarda yumurtalıkların çatlatmaya yetecek olgunlukta yumurta üretmemesi aşılama öncesi ek tedavi gerektirir.

Aşılama işlemi sonrası için tavsiyeler nelerdir?

Aşılama sonrası erkek için yapacağı bir işlem kalmamıştır. Kadın ise:

• Aşılamadan sonra 15-20 dakika uzanmalıdır.

Kadının daha sonra günlük yaşantısına devam etmesinde hiçbir sorun yoktur. Aşılamadan sonra adet sancısı ve kramplar yaşaması normaldir. Birkaç gün içinde hafif lekelenmede görülebilir. Bunun için endişelenmeye gerek yoktur. Aşılamadan 10-15 gün sonra çiftler gebelik testi için idrar örneği verebilir. Aşılama tedavisinden sonraki süreç oldukça heyecanlı geçeceğinden çiftlerin ilk aşılama başarısız olma ihtimalini göz önünde bulundurmalıdırlar. Aşılama tedavisinin başarı yüzdesi %20’dir.

Aşılama Tedavisi işlemleri nelerdir?

Aşılama tedavisinde kadının yumurtlama dönemi hesaplandıktan sonra yapılmaktadır. Eğer hasta düzenli regl olmuyorsa (genelde PCOS ve çikolata kisti olan kişilerde bu durum görülmektedir) bu aşamada ovulasyon testleri devreye girecektir. Kadının yumurtlama günü belirlendikten sonra erkekten alınan sperm hücresi kadının yumurtasına yerleştirilir ve böylelikle döllenme gerçekleştirilir. Bazı durumlarda erkekteki sperm sayısı ya da kalitesi yetersiz ise aşılama işlemi gerçekleştirilmesi zorlaşır.

Aşılama tedavisi esnasında çiftlerin oldukça sabırlı olması gerekmektedir. Stresten uzak durmaları tedaviye iyi gelecektir. Çiftler aşılama yapıldıktan sonra birbirilerini strese sokarsa psikolojik olarak yıpranacaklardır ve bunun da aşılama tedavisine hiçbir katkısı yoktur.

Aşılama şiddetli endometriozis hastalarında, aşırı derece düşük kaliteli yumurta üreten hastalarda ve şiddetli hareket ve yapısal bozukluk bulunan spermlerde yapılamaz. Aşılama öncesi doktorun değerlendirmesi bu nedenle çok önemlidir. Çiftler genelde 2-3 aşılama yaptıktan sonra, doktorlar tüp bebek tedavisine geçmelerini önerir. Fakat aşılama 6 defa da yapılabilir.

İzmir aşılama tedavisinin ücretleri ne kadar?

İzmir dahil olmak üzere pek çok konumda yapılan aşılama tedavilerinin ücretlerini etkileyen birçok faktör vardır. Ancak günümüz tıp teknolojisi ile gireceğiniz bu süreçte ücretlendirmelerde altından kalkılabilir noktalardadır.

Aşılamada ikiz olma ihtimali nedir?

Aşılama esnasında 3 ya da daha fazla yumurta kullanıldı ise çoğul gebelik olma ihtimali yüksektir. Fakat çok tercih edilen bir durum değildir. Aşılama esnasında babadan alan spermler ile annenin yumurtasının döllendirilmesi amaçlanır. Annenin yumurtası genellik olarak iki yumurta olarak konulur. Bu da tek çocuk ihtimalini arttırır. Eğer kesin hamilelik olması açısından daha fazla yumurtalık kullanılırsa bu çoğul gebelik şansını arttıracaktır.

Aşılama kimlere uygulanmaz?

Sperm analizinden olumsuz sonuç alan baba adaylarında aşılama yapılmaz. Aşılama tedavisine başlayacak çiftlerin öncelikle sigara ve alkol kullanmaması gerekmektedir. Sigara ve alkol, sperm ve yumurtalık kalitesini düşürmektedir. Bu nedenle bu alışkanlıklara sahip kişilere aşılama tedavisi uygulanmaz. Ayrıca anne adayının aşılama öncesi 48 saat içinde vajinal bölgeye herhangi bir krem losyon ya da temizleme jeli uygulamamalıdır. Aşılama öncesi baba adayının azospermi olup olmadığına bakılır ve varsa aşılama uygulanmaz.

Aşılama ilk denemede tutar mı?

Aşılama tedavisi deneyen çiftlere baktığımız zaman %50 ihtimalle ilk denemede tutar. Ancak tutmadığı takdirde 3-6 kez deneme de bu ihtimali %80’ e çıkarır. Aşılama tedavisinde tutması için çiftlerin doktorun talimatlarına kesinlikle uymaları gerekir. Doktor talimatlarına uyduğunuz takdirde aşılamadan ilk denemede cevap almanız daha olası olacaktır.

Aşılamadan sonra hep yatmak gerekir mi?

Aşılama sonrası ilk 24 saat dinlenmek gerekir fakat sürekli yatmak gerekmez. Aşılama yapıldıktan sonra doktorunuzun size söylediği talimatlara uymanız daha elzemdir. Yatmak aşılama sonra ilk yarım saat için geçerli olsa da gün içerisinde hareket etmenizde bir sakınca yoktur. Sadece ağır egzersizden kaçınmalısınız.