Cinsel İsteksizlik Tedavisi İzmir

Cinsel isteksizlik, bireylerde cinsel ilişki sırasında zevk alamama, yahut hoşlanılan kişi ile, var olan partnerleri ya da eşleri ile cinsel ilişkiye girmekte isteksizlik ve zorlanma hali olarak tanımlanabilir. Kişiler cinsel işlev bozukluğu yüzünden cinsel hayatları konusunda sorunlar yaşamaktadırlar. Sebepleri psikolojik, biyolojik ve seksüel olabilir.

Hormonal olarak yan etki bırakan birtakım ilaçların kullanılması, düzensiz beslenme, sigara kullanımı, bazı kronik rahatsızlıklar ve menapoz dönemi isteksizliğin kaynağını oluşturabilir. Bu bakımdan kişiler ya hiç cinsel ilişkide bulunmakla ilgili bir uyarılma yaşamayabilirler ya da cinsellik konusunda öğrenilmiş olumsuz inançlar, henüz hiç cinsel birleşme yaşamamaktan kaynaklı gelen korkular ve dolayısıyla ilk cinsel birleşme sürecinde acı ve ağrı yaşama, kadınlarda vajinismus ve uyarılmada güçlük, orgazm olamama; erkeklerde peniste sertleşme zorluğu, cinsel ilişki sırasında peniste iktidarsızlık, erken ya da geç boşalma gibi sorunlarla karşı karşıya kalabilirler.

Cinsel isteksizlik tedavisi İzmir’de alanında uzman hekimler tarafından, muayenehane veya hastane ortamında gerçekleştirilebilen bir tedavidir.

Cinsel İsteksizlik Tedavisi

Her bireyde gözlemlenmesi muhtemel olan cinsel isteksizlik eşler arasındaki cinsel uyum sorunlarını, ilişkiden kaynaklanan çeşitli psikoseksual sorunları beraberinde getirebilir. Bir süre sonrasında ikili ilişkilerde bağlılık sorunlarına, ayrılma ve boşanmalara yol açan cinsel isteksizlik kadınlarda da erkeklerde de görülebilmektedir.

Kişilerde doğal olarak yaşanması gereken cinsel doyumu yaşayamama ve ikili ilişkileri yürütememe gibi problemler bir süre sonrasında depresyon gibi sorunlara yol açacağından sosyal olarak da kişiyi olumsuz yönde etkileyecektir.

Cinsel isteksizlik tedavisi belirlenmesi için öncelikle tanı konulması gerekir, konunun uzmanlarınca, ürologlar ve jinekologlar tarafından yapılan muayene sonucu eğer fizyolojik bir sorundan kaynaklanıyorsa operasyon yahut ilaç tedavisi ile öncelikle bu sorundan kurtulma yoluna gidilir.

Eğer kişideki cinsel isteksizlik sorunu psikolojik bir sorunsa psikolog ve psikiyatrlara başvurulmalı.  Aile terapisi, cinsel terapi ile sorunun üzerine yoğunlaşıldığı takdirde cinsel isteksizlik problemi tedavi edilebilirdir. Bu süreç uzun olabilir ve süreçte partnerin desteğinin önemi yadsınamaz.

Cinsel İsteksizlik Tedavisi İzmir

Cinsel İsteksizlik Tedavisi için hangi doktora gidilir?

Cinsel İsteksizlik Tedavisi için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı, ürolog ya da psikiyatristlere başvurabilirsiniz. Cinsel isteksizlik hemen hemen her çiftte zaman zaman meydana gelebilse de bu sürenin uzaması sonucunda birçok olumsuz durumlara sebep olabilmektedir. Cinsel isteksizlik daha çok kadınlarda görülse de erkeklerde de bu orana yakın olduğu araştırmalarca kanıtlanmıştır.

Cinsel isteksizliğe sebep olan birçok durum olsa da başlıca şunları söyleyebiliriz: kişi herhangi bir hastalık taşıyorsa buna bağlı olarak gelişen stres, erkeklerde erken boşalma, sertleşme problemleri, kadınlarda orgazm olamama, ilişkinin kısa sürmesi, menopoz, hamilelik ve cinselliği tabu haline getirmiş bir şekilde büyütüldü ise cinsellikten korkma ya da bunu günah olarak görme gibi sebepleri vardır.

Cinsel İsteksizlik Tedavisi sonrası tavsiyeler nelerdir?

• Stresten uzak durmak

Cinsel isteksizlik tedavisi sonrası yapılması gereken tek şey stres yapmamaktır. Mümkünse eşinizle aranızda geçen tatsız olaylara bir sünger çekip yeni sayfalar açmanız sizin için en doğrusu olacaktır.

• Doktor tavsiyesine uymak

Tedavi süresince hem siz kendi yanlışlarınızı hem eşiniz kendi yanlışlarını görmüş olur. Artık düzeltilmesi gereken her şey düzeltilmiş ise bu konulardan bahsetmemek, doktorunuzun size tedavi süresince anlattığı şeyleri hayatınıza yerleştirmek bu sorunun tekrar yaşanmaması adına büyük önem taşır.

Cinsel İsteksizlik Tedavisi işlemleri nelerdir?

Cinsel isteksizlik tedavisi kişiden kişiye değişiklik gösterebilecek bir konudur. Doktorunuz öncelikle bu problemin fiziksel mi yoksa psikolojik mi olduğunu anlayacaktır buna bağlı olarak da tedavi sürecinizi planlayacaktır. Cinsel isteksizliğin sebebi fiziki bir problem ise doktorunuz ilaçla ya da egzersiz ile bu durumun üstesinden gelmenizi sağlayabilir. Eğer sorunun altında psikolojik nedenler varsa eşinizle birlikte çift terapisine gitmenizi önerebilir.

İki kişiyi etkileyen bu durumda eşler birbirine destek olmalıdır. Özellikle psikolojik nedenlere bağlı bir cinsel isteksizlik varsa (örneğin evliliğin başlarında iyi bir cinsel yaşam varsa, çocuk olduktan sonra ya da çiftlerden birinin yakınını kaybetmesi sonucunda da cinsel isteksizlik oluşabilir) çiftlerin birbirlerine destek olmaları, birbirine karşı açık davranmaları bu sorunun çözümüne yardımcı olacaktır.

Cinsel isteksizliğin altında yatan fiziki sebepler, bir çeşit hastalık (özellikle PCOS sendromu, miyom oluşumu, idrar yolu enfeksiyonu vb.) ise kadın ilişki esnasında zevk almaktan çok ağrı çektiği için cinsellikten kaçındığı görülebilmektedir. Bu durumda da doktorunuz hastalığınızı tespit ederek iyileşmenize yardımcı olacak ilaçları size reçete edecektir.

Cinsel isteksizlik konusunu utandığı, çekindiği için doktoruyla paylaşmayan birçok hasta vardır. Fakat bu son derece yanlıştır. Uzun süre bu sorunu yaşayıp daha sonra aile içi huzurun bozulduğu ve boşanmaya kadar gidebildiği görülmüştür. Bu nedenle böyle bir probleminiz var ise mutlaka bir hekime danışmalısınız.

İzmir Cinsel İsteksizlik Tedavisi Fiyatları

İzmir cinsel isteksizlik tedavisi almak isteyen kişiler için birçok alternatif barındırır. Konunun uzmanı olan ürologlar ve jinekologlar tarafından öncelikle muayeneye başvurulması gerekir. Bugün İzmir ilinde birçok yerde klinikler bulunmaktadır. Ayrıca konu hakkında psikolojik kaynaklı problemlerin giderilmesi için aile terapisi ve cinsel terapi hizmeti veren psikologlar ve psikiyatri klinikleri cinsel isteksizlik tedavisi için tercih edilmelidir. Bu süreçte ailenin, partnerin ve çevrenin desteğini almak çok önemlidir.

Cinsel isteksizlik sorunun kaynağı çok farklı sebepleri bulunmaktadır. Bu yüzden her bir muayene ve tanı, çözüm sürecini ve dolayısıyla fiyatlandırmayı değiştirir. Bunun için sağlık bakanlığına bağlı klinikler, hastaneler ve psikiyatristler tarafından öngörülen tedavi süreçlerinin ücretlendirmeleri, uzun vadede ilaç tedavisi, psikoterapi işin içine girince değişkenlik gösterir. İzmir cinsel isteksizlik tedavisi fiyatları konusunda kesin bir bilgi almak istiyorsanız bu gibi uzmanlara ve sağlık kuruluşlarına başvurmalısınız.