Genital Siğil Tedavisi İzmir

Genital siğil, çoğunlukla korunmasız cinsel ilişki esnasında bulaşır. Cinsel ilişkide bulunan iki taraftan biri HPV adı verilen virüsü vücudunda bulunduruyor ise, korunmasız ilişkilerde bu virüsün partnere geçmesi kaçınılmaz bir durum olarak görülür.

Cinsel münasebet dışında, eğer kişi deri yüzeyinde de HPV virüsünü taşıyorsa tenden tene temasta da virüs bulaşı olabilmektedir. Deriden deriye bulaşta en çok dikkat edilmesi gereken husus, sağlıklı bireyin vücudundaki açık yaranın HPV virüsüne sahip olan kişinin cildine temas etmemesi gerekmesidir.

Genital siğiller çoğunluk bazında incelenecek olursa eğer, birden fazla kişi ile cinsel ilişkiye giren kişilerde daha sık rastlanmaktadır. Aktif cinsel ilişki hayatı olan kişilerin maruz kalma olasılığı daha yüksek olan genital siğiller, hem erkek hem de kadınlarda görülebilir. Kadınlarda ortaya çıkan genital siğiller erkeklere oranla daha ileriye giderek rahim ağzı kanserine neden olabilmektedir.

Genital bölge siğillerinin tehlikesi!

Vücutta çıkan en tehlikeli siğil türü olan genital siğillerin gelişmeleri durumunda kanser hücrelerinin oluşmaya başlamasına yol açabilir. Bu nedenle kendinizde genital siğil olduğunu farketmenizin ardından tedavi yöntemlerine başvurulması şarttır. Bu nedenle en kısa sürede bir uzman ile görüşmeniz gerekmektedir. Genital siğilin yol açtığı bir başka problem ise kişinin cinsel hayatının sona ermesidir.

İşlem Süresi 5-7 seans
Anestezi Türü gerekmez
İyileşme Süresi seanslardan 1 hafta sonra
İşe Dönüş Zamanı  –
Yaş Sınırı  –

Genital bölgede oluşan siğillerin tedavisi nasıl yapılır?

Yukarda bahsi geçtiği üzere vücutta çıkan siğiller arasında en tehlikeli olanlarından genital bölge siğillerinin doktor muayenesine tabi tutulması gerekmektedir, İzmir ve pek çok noktada hizmet veren sağlık kuruluşlarından birine başvurarak sanılandan çok daha kısa bir sürede genital siğilinizin sebebini, tehlikesini ve uzman tarafından söylenen hususlar doğrultusunda ne şekilde hareket etmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Genital siğillerin tedavisi cerrahi bir ortam gerekmeden, muayenehane ortamında gerçekleştirilir. Bir kez daha hatırlatmamız gerekir ki. Genital bölgenizde oluşan siğillerin sebebi HPV virüsüdür ve HPV virüsü tedbirler alınmazsa eğer ölümcül sonuçlara sebep olabilir. Unutmayalım ki genital siğiller alacağımız tedbirlerden daha güçlü değildir. Basit bir sivilce olarak adlandırarak görmezden geleceğiniz siğiller kötü sonuçlar doğurabilir…

Genital Siğil Tedavisi İzmir

Genital siğil tedavi sonrası kaç günde iyileşir?

Genital siğil, tedavi sonrası ortalama bir hafta içerisinde iyileşir. Verdiğimiz değer ortalama bir değerdir. Aynı yerde birden fazla çıkan genital siğilin iyileşmesi için daha fazla zaman geçmesi gerekir. Genital siğil, tedavi sonrası işlem gören bölgeden akıntı gelmesi normaldir. Bir süre sonra bu akıntı duracak ve yara kısmı kabuk bağlayacaktır. Yani bölgenin akıntı yapması ve kabuk bağlaması beklenen bir durumdur bu nedenle telaş yapmaya gerek yoktur.

Genital siğil tedavi sonrası tekrarlar mı?

Genital siğil tedavi sonrası %50 ile 60 orasında tekrarlama ihtimaline sahiptir. Genital siğil tedavisi sadece doktorun tedavi etmesiyle değil, hastanın da belirli şeyleri yapması gerekir. Örneğin hasta bölgeyi temizlemek için jilet kullanırsa genital siğilin tekrarlama ihtimalini arttırır. Tüyleri tamamen almamak gerekir ve hastanın vücut direncinin düşük olması da bu durumun tekrarlama ihtimalini arttırır.

Genital Siğil Tedavisi için Hangi Doktora Gidilir?

Genital siğil tedavisi için deri hastalıkları uzmanına yani bir dermatoloğa muayene olmanız gerekmektedir. Genital siğiller Türkiye’de 18 yaşından önce %1 oranında görülürken, 21 yaşından sonra bu oran %7 oranına çıkmaktadır. Bu nedenle aslından herkesin senede bir kez smear testi yapması önerilmektedir. Tip HPV 6 ve HPV 11 virüsleri genital siğillere en çok neden olanlar arasındadır. Ancak HPV virüsü kapmamış hastalarda da genital siğil görülebilmektedir. Bu nedenle her genital siğili olan hastaya HPV teşhisi konulamaz. Genital siğiller hastanın genital bölgesinde, karnabahar görünümlü tek, çoklu bir şekilde görülebilir.

Genital Siğil Tedavisi Sonrası Tavsiyeler Nelerdir?

• Doktorunuzun size verdiği antibiyotikleri mutlaka kullanın. Yazılan bir krem varsa onu da talimatlarına göre uygulayın, asla aksatmayın.
  • Siğil tedavisi sonrası eski iç çamaşırlarınızı, havlunuzu atın yeni çamaşırlar ve havlu alın.
  • Tedaviden sonra iç çamaşırlarınızın temizliğini yüksek derecede yapın ve kullanmadan önce mutlaka ütüleyin.
  • Genital siğil tedavisi sonrası regl dönemlerinde pedin kokusun olması ve sık sık değiştirilmesi gerekmektedir.
  • Ortak kullanılan lavabolarda kişisel hijyeninize dikkat etmelisiniz. Genital bölgenize pis su sıçraması sil baştan tedavi gerektirebilir.
  • Tedavi sonrası doktorunuzun size belirttiği süre içerisinde cinsel ilişkiden kaçının.
  • Genital bölge temizliğinizi önden arkaya olacak şekilde yapın.

Genital Siğil Tedavisi işlemleri nelerdir?

Genital siğil tedavisi işlemi için doktorunuz size uygun bir tedavi planı hazırlayacaktır. Tedavi yöntemleri, krem tedavisi, yakma (Elektrokoterizasyon), dondurma (Kriyoterapi) ve cerrahi müdahaledir. Aslında bu tedavi yöntemleri hastada var olan siğillerin ilerleme durumuna bağlıdır. Bir ya da birkaç siğil için doktorunuz önce krem tedavisini önerebilir. Bu yöntemle siğillerinizi bir nevi yakmış olursunuz. Bu sırada ağrı sızı hissetmezsiniz.

Dondurma yani Kriyoterapi yönteminde ise lokal anestezi gerektirmeden doktorunuz siğilleri dondurur bu şekilde siğilleriniz zaman içerisinde kaybolur. Elektrokoterizasyon işlemi için lokal anestezi gerekir. Çok ileri düzey siğil tedavisi için ise cerrahi müdahale şarttır.

Genital siğilden korunma yöntemleri, vajinal bakımdan geçse de cinsel birliktelik yaşanan kişide siğil varsa tedaviye beraber girmek daha doğru olacaktır. Birliktelik yaşanan kişide genital siğil varsa, bu kişiye 1 hafta ya da aylar sonra geçebilir. Genital siğiller, umumi tuvaletlerden, HPV virüsü taşıyan kişilerden, genital siğilleri olan kişilerden geçer. Bu nedenle bu unsurları taşıyan kişilerden ve yerlerden korunmak gerekir.

Genital siğil tedavisi ortalama fiyatları ne kadar?

Genital siğil tedavisi fiyatları makul ücretlerde yapılır. Fakat bu tercih ettiğiniz hastane, klinik ve uzman doktora göre değişiklik gösterebilir. Ayrıca varsa özel sağlık sigortanız da bu ücreti etkiler. Bu nedenle tam fiyat almak istiyorsanız tercih ettiğiniz hastaneye, kliniğe, yada doktora göre bu durum değişkenlik gösterecektir.

Genital siğile hangi doktor bakar?

Genital Siğil probleminiz var ise Deri Hastalıkları Uzmanına yani bir dermatoloğa gitmelisiniz. Her ne kadar kadın hastalıkları gibi görünse de bu hastalık cinsel yolla bulaşan HPV virüsünün bir çeşididir. Kadın veya erkek de görülebilir. Cildin üzerinde et parçası gibi görülür, az ya da çok olabilir. Eğer tedavi olmayı düşünmezseniz, siğilleri arttırabilirsiniz. Bu nedenle eğer Genital siğiliniz olduğunu düşünüyorsanız hemen bir dermatoloğa randevu almanızı tavsiye ederiz.

Genital siğil tedavisi kaç seans sürer?

Genital siğil tedavisi normal şartlarda tek seansta tedavi edilir. Fakat bu kişinin siğil bölgesinin az ya da çok oluşuna göre değişebilir. Bu nedenle herkes için farklı oluyor diyebiliriz. Örneğin bazı siğiller tek seansta sonuç verirken kimileri için 3-6 seansa ihtiyaç duyulabilir. Bu nedenle ilgili klinikle iletişime geçip muayene olduktan sonra doktorunuz size uygun gördüğü şekilde ilerlemeniz daha doğru olacaktır.