Laparoskopik Histerektomi İzmir

Laporoskopik histerektomi, kapalı olarak yapılan rahim alma işlemidir. Tıp alanında teknolojinin gelişmesi ile İzmir ve Türkiye’nin her şehrinde hastaların ve uzman doktorların kararı ile en yeni ve güncel olarak kapalı yöntem, yani laparoskopik yöntem uygulanmaktadır.

Kapalı ameliyatta göbek deliği altında ve kasık bölgesine yakın alanda oldukça küçük, yaklaşık olarak 1 cm’lik boyutunda delikler açılır. Kameralar sayesinde iç organlar monitörden görülmektedir. Bu ameliyat esnasında sadece birkaç kesi kullanılır. Bu nedenler ameliyat olan hastanın enfeksiyon kapma riski oldukça düşüktür. Laparoskopik histerektomi genel anestezi altında gerçekleştirilmektedir. Epidural veya spinal anestezi altında yapılması mümkün olmayan bir cerrahi işlemdir. Rahim, bu deliklerden girilerek alınır ve vajenden dışarı çıkartılır.

Laparoskopik Histerektomi Avantajları Nelerdir?

Laparoskopik histerektomi, endometrium ve over kanserlerinin tedavisinde kullanılan cerrahi işlemdir. Ameliyat süresi, açık ameliyatlara göre daha uzun sürmektedir. Ancak ameliyat sonrasında daha az ağrı görülür olması cerrahi işlem sonrası kanamanın az olması ve hastanın günlük hayatına daha erken dönebilmesi, hastaya avantaj sağlamaktadır.

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bu ameliyatlar çok daha kolay yapılmaktadır. Laparoskopik histerektomi sonrasında ameliyat olan kişiler, daha sağlıklı bir hayata sahip olur. Eğer rahatsızlığın ilaçla tedavisi mümkünse o zaman cerrahi bir işleme gerek duyulmaz. Öncelik her zaman rahmin korunmasını sağlamaktır.

Laparoskopik Histerektomi Dezavantajları Nelerdir?

Her ne kadar kapalı ameliyat olsa da bazı riskleri de beraberinde getirmektedir. Sonuçta bu cerrahi işlem oldukça önemli bir ameliyattır ve çeşitli komplikasyonlar görülebilmektedir. Bu komplikasyonlar içinde ilk akla gelen ameliyat sırasında veya sonrasında anesteziye bağlı olarak gelişebilen komplikasyonlar görülebileceğidir.

Ameliyat sırasında oluşabilecek bir diğer komplikasyon ise çevrede rahme yakın bulunan organların zarar görebileceğidir. Kapalı histerektomi işleminde nadiren kesi bölgesinde enfeksiyon gibi durumlar oluşabilir.

Enfeksiyon oluşmaması için dikişler her gün kontrol edilmeli ve bölgenin temizliği konusunda doktorun önerilerine dikkat edilmelidir. Ameliyat sonrasında oluşabilecek komplikasyonlara bağlı olarak birtakım yan etkiler olabilir. Bu yan etkiler; yüksek ateş, kanama, ağrı, kusma ve halsizlik gibi etkilerdir. Ciddi sorunlardan kaçınmak için işlem sonrası doktorunuzla iletişim halinde olup ve herhangi bir sıkıntı oluşması durumunda kurum ile iletişime geçilmelidir.

Laparoskopik Histerektomi İzmir

Laparoskopik Histerektomi ameliyatı sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Laparoskopik Histerektomi ameliyatı sonrasında hasta gaz sancısını gidermek için günde 20 dakika yürümelidir, genellikle ameliyat sonrasında antibiyotik kullanmak gerekmez fakat doktor antibiyotik verdiyse mutlaka kullanılmalıdır. Ayrıca ameliyat sonrasında hasta çok fazla ağrı hissedeceğinden ağrı kesicilerini düzenli olarak kullanması gerekir.

Laparoskopik Histerektomi ameliyatı kapalı ameliyatla rahmin alınması işlemidir. Bu yöntemde hastanın karın içine karbondioksit gazı verilir. İşlem bu şekilde tamamlanır. İşlem sonrasında gazın birçoğu çıkmış olsa da bir kısmı içeride kalacağından hastanın yürüyüş ile bu gazı atması beklenmektedir.

Ameliyat sonrasında ilk 24 veya 48 (doktorunuz sizin için uygun olanı söyleyecektir) saat içerisinde banyo yapmamalısınız. Genellikle yapıştırma yöntemi kullanılan bu ameliyatta yaradan sıvı gelmesi halinde tekrar yapıştırma işlemi yapılmalıdır.

Laparoskopik Histerektomi ameliyatı sonrası iyileşme süreci nasıl olur?

Laparoskopik Histerektomi ameliyatı tamamlandıktan sonra hasta, doktorun tavsiyesine göre ortalama 1 ya da 2 gün hastanede müşahede altında kaldıktan sonra taburcu edilir. Evde bir hafta on gün tedavisi devam eder. Hasta doktorunun vermiş olduğu ilaçları düzenli olarak kullanmalı, ameliyat yaralarını temiz tutmalıdır. Ameliyat sonrasında 3 gün boyunca banyo yaptırmak dikişlerin enfeksiyon kapmasına neden olacağından önerilmez.

Laparoskopik Histerektomi ameliyatı sonrası hasta ağır egzersizlerden kaçınmalı, ağır eşya kaldırmamalıdır kendini zorlamayacak şekilde yürüyüş yapmalıdır. Hasta iyileşme sürecinde düzenli beslenmeli ve bol su içmelidir.

Aynı zamanda ameliyat sonrası oluşabilecek komplikasyonlara karşı olağan dışı bir durum ile karşılaştığında (ateş, ağır kanama ve kramplar) mutlaka doktora danışmalıdır. Hasta ameliyat sonrası doktorunun uygun gördüğü tarihte tekrar kontrole gitmeli kontrollerini aksatmamalıdır.

Laparoskopik Histerektomi Sonrası Hastanın Cinsel Yaşamı Nasıl Olur?

Yapılan cerrahi işlemden sonra kadınların aklını en çok kurcalayan sorulardan birisi bu olabilir. Laparoskopik histerektomi ameliyatından sonra kadın, adet görmeyi bıraksa bile cinsel hayatı olumsuz yönde etkilenmez. Cerrahi işlem sonrasında hasta yaklaşık 1-2 ay sonunda normal hayatına dönebilir. Daha sonrasında, ameliyat öncesinde cinsel yaşantısı nasılsa aynı şekilde devam edilmektedir.

Laparoskopik Histerektomi ameliyatı öncesi neler yapılmalı?

Ameliyat öncesindeki 12 saat boyunca bir şey yiyip içmemelisiniz. Doktorunuz sizden gerekli tetkikleri (kan, idrar vb.) isteyecektir. Ameliyata gireceğiniz gün yüzük kolye, küpe gibi eşyaları üzerinizde bulundurmamalısınız. Ameliyat öncesinde ilaçla ya da lavmanla bağırsaklarınızın boşaltılması sağlanır. Doktorunuz uygun gördüyse ameliyat öncesi antibiyotik kullanmanız gerekebilir.