Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi İzmir

Rahim duvarı kalınlaşmasının nedenleri konusundan önce rahim duvarının yapısını açıklayalım: Rahim duvarı yumurtalıkların tutunduğu bir alandır. Adet döneminden önce rahim duvarı bu şekilde kalınlaşır ve adetle birlikte kalınlaşan tabaka dışarı atılır. Bu döngü hamilelik ve menapoz durumları dışında sağlıklı bir şekilde devam etmelidir.

Eğer gebelik durumu yoksa rahim duvarından yumurtaların adet ile birlikte dışarı atılması gerekmektedir, bunun yaşanmadığı, adetin geciktiği, adetin çok fazla geldiği, adet dönemi dışında lekelenme şeklinde kanamaların görüldüğü ve ağrıların bu süreci takip ettiği durumlarda rahim duvarı kalınlaşması durumundan şüphelenilir.

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi İzmir’de, özel hastaneler, klinikler ve devlet hastaneleri (şehir hastaneleri, eğitim ve araştırma hastaneleri ve üniversite hastaneleri) tarafından verilen bir tedavi hizmetidir. Bu durum şüphe duymanız halinde sağlık kuruluşlarına başvurmanız gerekmektedir.

Rahim duvarının kalınlaşması her yaşta kadınlar için olasıdır. Kronik dahili hastalıklar, obezite, sağlıksız beslenme ve yumurtalıklarda kist oluşması rahim duvarının kalınlaşmasında etkilidir. Kalınlaşmanın hormonal sebebi ise östrojen ve hamileliğin gelişmesinde rol oynayan progesteron hormonlarındaki düzensizliklerdir.

Hormonal düzensizlikler sonucu ağrılar ve adet gecikmeleri şikayetleri çoğalabilir ve psikolojik yansımaları da görülebilir. Bu da kadınlarda gündelik hayatlarının aksaması, sağlıklarının bozulmasına yol açar.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Nedir?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi için öncelikle bunun sebepleri araştırılmalıdır. Eğer başka bir anatomik sebepten dolayı rahim duvarı kalınlaşmışsa öncelikle bu sebep ortadan kaldırılır. Eğer sorun hormonal kökenli ise ve direkt olarak yumurtalıkların işlevlerinde bozulmadan kaynaklanıyorsa jinekologların muayeneleri sonucunda ilaç tedavisiyle adet döngüsü ve hormonal yapı düzene kavuşturulur.

Jinekolog, tıbbi görüntüleme cihazları yardımıyla ve diğer patolojiler yardımıyla rahim duvarındaki kalınlaşmanın boyutuna göre tanı ve tedaviye başlar. Bu süreçte hastanın ilaçlarını düzenli kullanması ve kontrollerini aksatmaması beklenir.

İzmir rahim duvarı kalınlaşması tedavisi üzerine uzman doktorlara erişim imkanı olan bir şehirdir. İlerleyen safhalarında rahim duvarı kalınlaşması uzman doktor muayenesinden geçmezse ve hasta tarafından kontrol altında tutulmaya çalışılmazsa rahim kanserine dönüşebilir. Bu durumda cerrahi operasyon gerektirmesi olasıdır.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi İzmir

Rahim duvarının kalınlaşması belirtileri nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşmasının belirtileri, uzun süren adet dönemi, adet döngüsünün 21 günden kısa sürede gerçekleşmesi, âdet kanaması sırasında pıhtılı kan veya kahverengi akıntı olmasıdır.

Rahim duvarının kalınlaşması progesteron üretiminin az olmasından kaynaklandığı için menopoz dönemindeki kadınlarda daha sık görülen bir durumdur. Aynı zamanda rahim duvarının kalınlaşmasını tetikleyen etkenler de mevcuttur. PKOS denilen yumurtalık üretiminin azalması hastalığı, diyabet ve obezite gibi durumlar da rahim duvarı kalınlaşmasına neden olur.

Rahim duvarı kalınlaşması nasıl geçer?

Rahim duvarı kalınlaşması, hastanın hormonlarında denge sağlanarak olur. Bu ilaç tedavisi, vajinal krem ya da cerrahi müdahale ile düzelebilecek bir durumdur. Hastanın doktorun planladığı tedaviye uyması iyileşme sürecini arttıracağından, doktor kontrolünde ilaçlarını düzenli kullanması ve doktorunun yasakladığı şeylerden uzak durması gerekir.

Rahim duvarının kalınlaşması ne anlama gelir?

Rahim duvarı kalınlaşması, uterusun mukoza zarının kalınlığında belirgin bir artış olduğunu gösteren bir ifadedir. Çoğu durumda, kalınlaşmış bir endometriyumun varlığı, kadın adet döngüsünü karakterize eden fizyolojik değişikliklerden biri olduğu için genellikle endişelenecek bir şey değildir.

Kalınlaşmış endometriyum farklı nedenlere bağlı olabilir. Çoğu durumda, kadınlarda adet döngüsünü karakterize eden hormonal değişikliklerin bir sonucudur bu durumda, doğurganlık çağındaki kadınlara özel fizyolojik bir olgudur.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi için hangi doktora gidilir?

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi için bir jinekolog doktoruna gitmeniz gerekir. Normalde her kadında 28 günde bir görülen rahim duvarı kalınlaşması (kadının gebe kalabilme ihtimali durumunda uygun ortamı hazırladığı için), Polistik over sendromu olan kadınlar, rahim tümörüne sahip kadınlarda, diyabet (şeker), hipertansiyon veya obezite sorunu yaşayan kadınlarda normalden fazla şekilde görülür. Bu durum kadının hamile kalmasını zorlaştırır, sık sık adet olur (genelde 21 günden az sürede), adet zamanında şiddetli ağrı ve krampları olur ve kanaması oldukça fazla olur. Aslında rahim duvarı kalınlaşmasından en önemli etken progesteron hormonunun azalması sebebiyle olur. Kadınlar genel olarak menopoz döneminde bu sorunla karşı karşıya kalabilirler.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi sonrası tavsiyeler nelerdir?

• Eğer doktorunuz tedavi için oral tablet ya da krem önerdiyse, reçete edilen bütün ilaçların düzenli kullanımı son derece önemlidir.

Kişi eğer rahim duvarı kalınlaşması sonucu cerrahi bir operasyon geçirmiş ise:

• Doktorun verdiği antibiyotik ve ağrı kesicileri düzenli kullanmalı,
  • Ameliyat sonrası kendini zorlayacak egzersizlerden kaçınmalı.
  • Ameliyat kesilerinin bulunduğu bölgenin pansumanını aksatmamalı,
  • Ameliyat kesilerinin enfeksiyon kapmasını önlemek adına, havuz, deniz, sauna ve hamam gibi yerlerde bulunmamalı,
  • Tedavi sonrası doktorun önerdiği süre zarfı içinde cinsel ilişki yaşamaması gerekmektedir.

Rahim duvarı Kalınlaşması işlemleri nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşması için doktora gittiğinizde doktorunuz gerekli tetkikler yapacaktır. Kan ve idrar örneği dışında ultrason filmi veya smear testi de isteyebilir. Bu durumda tüm tetkikleri tamamlayıp doktorunuza sonuçları ulaştırdığınızda hastalığınızın boyutunu sizinle paylaşacaktır. Böylelikle size en uygun tedavi yöntemini size anlatacaktır.

Genellikle rahim duvarı kalınlaşması tedavisinde hastalık eğer küçük boyutta ise, vajinal kremler, oral tablet gibi ilaçlarla bu durum aşılabilir. Fakat bazı durumlarda doktorunuz sizin için uygun tedavinin cerrahi müdahale olduğunu söyleme ihtimali de vardır. Eğer rahim duvarı kalınlaşması cerrahi müdahale gerektirecek durumda ise doktorunuz size operasyonun boyutu hakkın bilgi verecektir.

İleri yaşa bağlı olarak sıkça görülen rahim duvarı kalınlaşması genellikle belirli bir yaştan sonra rahmin alınması işlemiyle son buluyor. Bu nedenle cerrahi müdahale işlemi öncesinde doktorunuz size gebe kalma planınızın olup olmadığını sorabilir.

Elbette doktorunuzun son seçeneği rahim alma operasyonudur. Bu operasyon hem fiziksel hem psikolojik olarak oldukça yıpratıcı bir süreç olduğu için genellikle hiçbir seçenek kalmadığı durumlarda yapılır. İlaç tedavisine yanıt vermeyen hastalarda eğer yaşı büyük ise bu yöntem de bir seçenektir.

İzmir Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Fiyatları

İzmir rahim duvarı kalınlaşması tedavisi fiyatları için birçok seçenek mevcuttur. Öncelikle mutlaka bu belirtilerden biri ile karşılaşıldığında bir jinekolog muayenesi için kliğine ya da özel hastaneler ve kamu hastanelerinde kadın hastalıkları ve doğum polikliniklerine başvurulmalıdır. Muayene sonrasında tanı konulduktan sonra tedavi doktor tarafından hastanın hormon seviyesine özel olarak planlanır. Kullanılması gereken ilaçlar ve varsa takviyeler için uzman bir hekimin görüşleri çok önemlidir.

Rahim duvarı kalınlaşması için ticari olarak üretilen bitkisel olduğu iddia edilen birtakım takviyeleri doktor kontrolü olmadan kullanmak hormonal dengenin bozulabilmesi riskinden dolayı tehlikelidir ve maddi açıdan zarara uğratabilir. Özel kliniklerde alanında uzman jinekologlar tarafından muayene, tanı, tedavi ve tedavinin kontrolü kişiden kişiye değişecek şekilde ücretlendirilir. Ülkemizde kamu hastanelerinde sağlık sigortası bu muayenenin bedelini karşılayabilmektedir.

Rahim kalınlaşması ne zaman tehlikelidir?

Rahim duvarı kalınlaşması, hastanın çok fazla kan kaybetmesine ve tedavi edilmezse kansere çevirebilecek bir durumdur. Kalınlaşma sonucu hasta sık sık regl olduğu için fazla kan kaybeder. Doktorlar genellikle kalınlaşmayı önleyebilecek hormon takviyesi yapmayı uygun görürler ve eğer düzelme olmazsa cerrahi müdahale yapabilirler.

Rahim duvarı kalınlaşması kimlerde görülür?

Rahim duvarı kalınlaşması; obezite, diyabet veya polikistik over sendromu gibi rahatsızlıklara sahip hastalarda görülür. Bununla birlikte; Endometriyal kanser (uterusun kötü huylu bir tümörü), yumurtalık kanseri, Endometriyal hiperplazi, bir veya daha fazla endometriyal polipin varlığı, gebeliğin komplikasyonları (örn. dış gebelik, rahimdeki kan pıhtıları, tutulan plasenta, molar gebelik, vb.) ve son olarak gebeliğin erken evreleri (ilk 5 hafta) görülme olasılığı yüksektir.