Rahim Filmi İzmir

Rahim filmi diğer adıyla HSG (Histerosalpingografi), rahim boşluğunu görüntülemek için kullanılan bir tanı yöntemi olarak tanımlanabilir. Rahim filmi 1911 yılından beri kullanılmaktadır. Rahim filmi sayesinde rahim ile ilgili tüplerin doğuştan veya sonradan kapalı olup olmadığı tespit edilmektedir. Rahim filmi, kısırlık sorunu yaşayan çiftlerde öncelikle başvurulan yöntemlerden biridir.

HSG (Rahim Filmi) kimlere önerilmektedir?

Çocuk sahibi olamayan kadınlarda tüplerde tıkanıklık olup olmadığının anlaşılması için, sürekli tekrarlayan düşükleri olan hastalarda rahimde yapısal bozukluk olup olmadığına, geçirilmiş rahim içi operasyonları ve kürtajlardan sonra adeti azalmış veya kesilmiş hastaların, rahim içi yapışıklığı rahatsızlığının olup olmadığını saptamak için HSG önerilmektedir.

HSG (Rahim Filmi) nasıl çekilmektedir?

HSG çekimi, İzmir dahil olmak üzere hemen her yerde yapılmaktadır. Rahim filmi, işlemi yaptıracak kadınların merak ettiği bir konudur. HSG çekiminin tarihi sonrasında dikkat edilmesi gereken konular oldukça önemlidir. Rahim filmi çekimi; regl kanaması bittikten 4 gün sonra çekilmelidir bunun nedeni ise tüplerin görüntüsünün daha net olmasıdır.

HSG öncesi çiftler cinsel ilişkiye girilmemelidir, gebelik şüphesi bulunmamalıdır. Dikkat edilmediği takdirde embriyoya zarar verilebilmektedir. Hasta röntgen masasına sırt üstü yatar.

Öncelikle muayene spekulumu takılır ve rahim ağzı görülür. Daha sonra rahim içerisine ince plastikten yapılmış balonlu kateter takılmaktadır. Kontrast sıvı balonlu kateter aracılığıyla rahim içine yavaş yavaş verilir ve röntgen filmi çekilir.

Kontrast madde tüplere geldiğinde hasta hafif bir ağrı duyabilir. Tüpler açıksa kontrast sıvı karın boşluğuna yayılır. Bu ilaç tıkanmış tüpleri açmakla birlikte aynı zamanda görüntülemeye yardımcı olmaktadır. Rahim filmi çekiminden sonra günlük yaşantıya devam edilebilir, duş alınabilir ve cinsel ilişkiye girilebilir.

Rahim Filmi İzmir

Rahim Filmi için hangi doktora gidilir?

Rahim filmi için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ya da üroloji uzmanına muayene olmalısınız. Rahim filmi hastanın rahmini incelemeye yardımcı olan bir işlemdir. Hastanın ağızdan alınan bir sıvı yardımıyla rahminin incelenmesi sorunların tespitini sağlar.

Rahim filmini genelde doktorlar, çocuk sahibi olmayan kadınlarda, rahmin herhangi bir yapısal bozukluğu olup olmadığı öğrenmek için kullanır. Bunların yanı sıra hastanın sağlık öyküsünde eğer tekrarlayan düşük ya da erken doğum varsa doktorun rahim filmi istemesi olağandır.

Rahim filmini PCOS sendromu olan kadınlar, rahminde miyom ya da tümör bulunan kadınlar çektirir. Elbette bunların dışında birkaç sebep de olabilir. Bu sizin şikayetinize ve doktorun uygun gördüğü tedaviye göre değişim gösterecektir.

Rahim filmi sonrası tavsiyeler nelerdir?

Rahim filmi sonrası eğer doktorunuz aksi bir şey söylemedikçe günlük hayatınıza devam edebilirsiniz. Eğer rahim filmi esnasında anestezi almamışsanız araç kullanabilirsiniz, işte çalışabilirsiniz. Ancak rahim filmi sonrası film çekilirken kullandığınız ilacın vücuttan dışarı atılması gerekecektir. Bu da günlük ped kullanmanızın işe yarayacağı anlamına gelir. Rahim filmi sonrası hafif ağrı olması normaldir. Doktorunuz uygun görürse bunun için ağrı kesici yazabilir.

Rahim Filmi işlemleri nelerdir?

Rahim filmi kadın hastalıkları ve doğum uzmanınız ya da üroloji uzmanınızın sizi yönlendirmesiyle gitmeniz gereken bir bölümdür. Rahim filmini adetiniz bittikten sonraki 2 gün içerisinde çektirmeniz gerekmektedir. Rahim filmi çekilirken, rahminizin içinde miyom, kist var mı, rahim duvarı kalınlığınız nedir, bunlar incelenecektir. Doktorunuz, rahminizin içine balonlu ince bir katater yerleştirir.

Film çekildiği esnada doktorunuz size içmeniz için sıvı bir ilaç verecek bu sayede röntgen filmi çekilmeye başlar. Rahim filmi genellikle bebek sahip olmayan kadınlar için çekilir. Kadının follop tüplerinin tıkalı olup olmadığına bakılır. Ayrıca çikolata kisti olan kadınların var olan kistlerin boyutu, kaç tane olduğu gibi tanılara da rahim filmi sayesinde ulaşılıyor. Rahim filmi rahimde tüplerde bir yapışıklık varsa verilen “radyoopak” adlı madde sayesinde bu tıkanıkları açar. Rahim filmi için herhangi bir anestezi yöntemi kullanmaya gerek yoktur. Ağrı, acı hissettiren bir yöntem değildir.

Rahim Filmi (HSG) sonrası hastada hangi şikayetler gözükebilir?

Gelişen teknoloji sayesinde bu işlem oldukça ağrısızdır. Nadiren de olsa bu işlemlerden sonra 1-2 gün boyunca hafif sancılar hissedilebilir.

HSG İşleminin avantajları nelerdir?

Bu uygulamayı gerçekleştiren kişiler, kısa bir süre içerisinde hamile kalabilmektedir. Tüplerin temizlenmesi, sperm ve yumurtanın kolay bir şekilde buluşmasını sağlamaktadır.

HSG İşleminin dezavantajları nelerdir?

Kontrast sıvı madde alerjisi görülebilir. Bu maddenin içerisinde iyot tuzu vardır ve iyoda alerjisi olanlar için olumsuz durumlar ortaya çıkabilmektedir.

İzmir Rahim Filmi (HSG) Ücretleri

İzmir dahil olmak üzere hemen her yerde 2023 rahim filmi fiyatları bölgeden bölgeye, hatta aynı bölgede kurumdan kuruma farklılık gösterebilmektedir.

HSG rahim filmi neden çekilir?

HSG Rahim filmi, hastanın rahim bölgesinin kanallarını, sağlıklı olup olmadığını görmek için çekilen bir rahim filmidir. Bu filmde rahim tüplerinin darlık ya da genişlik gibi durumlara veya tüp kanallarının açık mı yoksa tıkanık mı bu incelenir. Rahim filmi kadınlar için doğum öncesinde ve sonrasında hastayı kontrol etmek amaçlı da kullanılabilir. Eğer gebelik şüpheniz varsa doktorunuza söylemelisiniz.

HSG Rahim filmi hangi durumlarda çekilmez?

HSG rahim filmi gebe olan ya da gebelik şüphesi bulunan kadınlara çekilmez. Tıpkı röntgene benzeyen bu rahim filminde de zararlı ışınlar bulunduğu ve gebeliği riske atmamak adına doktorunuza gebelik şüpheniz varsa ya da hamile olduğunuzdan eminseniz mutlaka bilgilendirmeniz gerekir.

HSG Rahim filmi çekildikten sonra ne yapılmalı?

Rahim filmi çektirmenize yardımcı olacak ilacı kullandıktan sonra hafif kanama ya da vajinal akıntınız olabilir. Film çekildikten birkaç saat içerisinde hafif ağrı yaşayabilirsiniz. Film çekildikten sonra hamile kalmanızda hiçbir sakınca yoktur. Çekilecek olan bu film yumurtalıklarınıza zarar vermez.

Rahim filmi çekildikten sonra hamile kalınır mı?

HSG rahim film çekiminde kullanılan ışınların yumurtalıklarınıza herhangi bir zararı ya da yan etkisi olmayacağından hamile kalmanızda bir sakınca yoktur. Bu nedenle korunmanız gerekmez. Doktorunuz size aksini söylemedikçe rahim filmi sonrasında herhangi bir egzersiz kısıtlaması yapmanız da gerekmez. Fakat siz mutlaka doktorunuza danışmalısınız.

Rahim filmi sonucu hemen çıkar mı?

Rahim filmi çektirdiğiniz hastanenin yoğunluğuna bağlı olarak değişebilmekle birlikte ortalama 1-2 saat içerisinde çıkar. Rahim filmi bir radyoloji uzmanı tarafından çekilir ve sonuçları kadın hastalıkları ve doğum uzmanı inceler. Doktorunuz size rahim filmi sonucunda uygulayacağı tedavi aşamalarını anlatacaktır.