Vajinoplasti (Vajina Daraltma) İzmir

Birçok doğum yapmış kadın bilir ki ilerleyen yaşlarda vajina çevresinde estetik ve işlevsel bozukluklar oluşabilir. Doğum sırasında bebeğin dışarı doğru itilebilmesi için vajinal kaslar oldukça aktif çalışır. Bu anormal bir durum olmamakla birlikte neredeyse çoğu doğum yapmış, cinsel hayatı aktif kadınlarda estetik açıdan istenmeyen görüntülere ve cinsel haz duymada işlev bozukluğuna yol açabildiği biliniyor.

Uyarılmanın gerçekleştiği ön vajinal dokunun dışarı doğru seyreden görüntüsünde asıl endişe verici etken, vajinal dokudaki sarkma ile birlikte idrar kesesinde de sarkmanın, dolayısıyla idrar tutmada zorluklar yaşanmasının mümkün olmasıdır.

Vajinal dokunun estetik olarak düzenlenmesi ve vajina dudaklarındaki kasların cerrahi operasyon ile gençleştirilmesi işlemine Vajinoplasti (Vajina Daraltma) operasyonu ismi verilir. Vajinoplasti İzmir ve çevresinde kliniklerde ve hastanelerde  gerçekleştirilmektedir.

Vajinoplasti Nedir?

Kadınlarda doğal doğum sırasında vajinal kaslarda gerilme ve salınma gerçekleşir. Bu normal doğum için kasların zorunlu çalışma yöntemidir. Doğum sonrasında ise vajinal dokunun dışa doğru sarkması söz konusu olabilir. Vajinal dokuda gözlemlenen bu bozulma sonucunda cinsel ilişki sırasında uyarılma güçlüğü, estetik bozukluk yahut vajinal dokuda oluşan bu bozulma sonucu idrar torbasının da aşağı sarkması durumu gözlemlenebilir.

İlerleyen yaşlarda kadınlarda farklı fiziksel sorunları da beraberinde getirebilen vajinal sarkma sorunu, idrar kaçırma ve boşaltım sisteminde de belli başlı sağlık sorunları riski oluşturuyor.

Kadınlarda Vajinoplasti ihtiyacı duymasının nedeni bu ve benzeri sağlık sorunlarının gözlemlenmesidir. Bu sorun kadınların gündelik yaşamlarını sürdürebilmeleri konusunda zorluklar yaşamalarına sebep olabiliyor. Ayrıca cinsel ilişki sırasında cinsel uyarılmanın işlevinin bozulması evliliklerde de evlilik içi sorunları doğurabilir.

İşlem Süresi  1-2 saat
Anestezi Türü  Genel veya Lokal anestezi
İyileşme Süresi  1-2 hafta
İşe Dönüş Zamanı  1-2 hafta
Yaş Sınırı  –

Vajinoplasti (Vajina Daraltma) İzmir

Vajinoplasti ameliyatı öncesi yapılması gerekenler?

Vajinoplasti ameliyatı öncesi 10 saat boyunca bir şey yiyip içmemelisiniz. Doktorunuz sizin için smear testi, hamilelik testi, kan ve idrar değerlerinizi incelemek isteyebilir. Hamile olan kadınlara vajinoplasti ameliyatı yapılması gerekmez. Vajinoplasti ameliyatı öncesi 24 saat cinsel ilişki yaşamamalısınız. Doktorunuz sizden başka şeyler de bekleyebileceğinden doktorunuzun verdiği talimatlara uyunuz.

Vajinoplasti ameliyatı riskleri nelerdir?

Vajinoplasti ameliyatı sonrasında kanama ya da enfeksiyon görebilir. Olmaması gereken bu durumları yaşadığınız takdirde doktorunuza başvurabilirsiniz. Her ameliyatta olduğu gibi vajinoplasti ameliyatı da belirli riskler taşımaktadır. Bunları, ilişki sırasında ağrı, kramp (aşırı daraltma söz konusu olursa yaşanabilir) ya da eski sorunların devamı diye sıralayabiliriz.

Kişi vajinoplasti ameliyatından sonra da daralmış hissi yaşamayabilir. Bu nedenle olası sonuçlarla karşılaşırsanız doktorunuzla bu durumu tekrardan konuşabilirsiniz. Doktorunuz genelde sizin için doğru tedavi yöntemini seçecektir.

Ameliyat ve ameliyat sonraki durumunuzla ilgi net bilgileri almalı istemediğiniz bir şey varsa çekinmeden dile getirmelisiniz ki ortak bir payda da buluşup doktorunuz sizin de kabul edeceğiniz bir cerrahi işlem uygulayabilsin.

Vajinoplasti ameliyatı sonrasında nelere dikkat edilmeli?

Vajinaplasti sonrası doktorunuz genellikle 1 hafta boyunca evde dinlenmenizi önerecektir. Vajinoplasti ameliyatı hastanede 2 saatlik bir işlemdir ve işlemden sonra hemen taburcu edilirsiniz. Daha sonra eve döndüğünüzde doktorunuzun size bahsettiği, soğuk kompres yapmak, ilaçların düzenli alınması ve dengeli beslenme gibi talimatlara uymanız gerekir. Bu talimatlar iyileşme hızınızı arttıracaktır.

Vajinoplasti ameliyatı sonrası ilk birkaç cinsel ilişkide hafif kanama ve ağrı gözlemlenebilir. Bu konuda eğer ağrı ve kanama çok şiddetli değil ise endişe etmenize gerek yoktur. Ameliyattan sonra kişisel hijyeninize daha çok dikkat etmeniz gerekir bu nedenle denize ya da havuza girmeniz tavsiye edilmez. Ayrıca ameliyat sonrası 1,5 ay cinsel ilişki yaşamamanız gerekir.

Vajinoplasti (Vajina Daraltma) işlemi için hangi doktora gidilir?

Vajina daraltma dendiği zaman her ne kadar plastik cerrahi akıllara gelse de, aslında bir kadın doğum doktoru ya da jinekolog tarafından yapılması gereken işlemdir. Vajina daraltma yani Vajinoplasti cerrahi müdahale devreye girdiği zaman vajina yapısına oldukça hâkim, tecrübeli uzmanlar tarafından yapılmaktadır.

Vajinoplasti işlemini çok fazla normal doğum yapmış kadınlar, çok sayıda cinsel birliktelik yaşamış kadınlar (vajinada gevşeme/ sıkılığını kaybetme) ve kürtaj geçmişi olanlar tercih etmektedir. Vajina yapısı gereği oldukça esnek ve zamanla gevşeme sağlayabilen bir organdır bu nedenle zamana bağlı sarkmalar meydana gelmektedir. Bunun sonucunda hem kadın hem erkek cinsel ilişki esnasında hazzı az yaşayacağı için kadınlar tarafından oldukça tercih edilen bir müdahaledir.

Vajinoplasti sonrası tavsiyeler nelerdir?

• Vajinoplasti ameliyatı sonrası (doktorunuzun tavsiyesine göre uzayıp kısalabilir) 2 ay boyunca cinsel ilişki yaşamamanız gerekir.
  • Doktorun yazmış olduğu antibiyotik ve ağrı kesici kullanımını, yaranın çabuk iyileşmesi ve ağrınızın azalması için, aksatmamanız gerekir.
  • Ameliyat sonrası deniz, havuz ve hamam gibi enfeksiyon riski bulunan ortamlardan uzak durmanız gerekmektedir.
  • Vajinoplasti ameliyatı sonra egzersizlere bir süre ara vermelisiniz. Özellikle ağır kaldırmak gibi güç uygulayacağınız aktivitelerden kaçınmalısınız.
  • Yara yeriniz iyileşene kadar dar kıyafetler giymemelisiniz. Daha çok etek elbise gibi kıyafetleri tercih etmeniz daha iyi olacaktır.
  • Ameliyat sonrası yara yerinin temiz ve kuru tutulması, regl döneminde sık sık ped değişimi ve yara yerine buz ile kompres yapmak daha hızlı iyileşmenize yardımcı olacaktır.

Vajinoplasti işlemleri nelerdir?

Vajinoplasti işlemi sedayon ya da genel anestezi ile yapılmaktadır. Hastanın vajina bölgesinde ön ve arka kısımlarındaki doku ve kaslardan bir miktar doku alınarak işlem tamamlanır. Vajina daraltma ameliyatı yaklaşık 1,5 – 2 saat aralığında sürmektedir. Ameliyat sonrası olası riskler elbette vardır. Bunlar, eğer doktorunuza detaylı bilgi vermediyseniz, kullanılan ilaç ya da anesteziye bağlı alerjik gelişme yaşanabilir, ameliyat sonrası bağırsak zedelenmeleri olabilir, işlem sonrası fazla ödem ve yara yerinin mikrop kapması da olası riskler arasındadır. Bu sebeple, ameliyat öncesi doktorunuzla bir alerjinizin olup olmadığını, herhangi bir ilaç kullanıp kullanmadığını paylaşmalısınız.

Eğer doktorunuza detaylı bilgi verirseniz, tedavi sürecini ona göre planlayacaktır ve bırakmanız gereken bir ilaç varsa sizi bilgilendirecektir. Vanjinoplasti ameliyatının bir diğer riski de beklenilen sonuca ulaşılamamasıdır. Hasta ameliyat sonrası istediği görüntüyü elde edemeyebilir. Bu nedenle doktorunuz tam olarak ne istediğinizi kesinlikle bilmelidir.

İzmir Vajinoplasti Fiyatları

Vajinoplasti, İzmir ilinde birçok klinik tarafından ve hastanelerde uzman doktorlar tarafından cerrahi müdahale ile gerçekleştiriliyor. Bu sürecin öncesinde bir muayene yapılıp vajinal iç dudakların üzerinde yapılacak olan işlemin boyutu uzman bir doktor tarafından belirlenmelidir. Doğru sonuca ulaşmak için, bu sorundan dolayı gelişebilecek diğer sağlık sorunlarının da tespit edilmesi ve buna göre cerrahi işlem kararı alınması gerekiyor.

Lokal anestezi uygulanarak veya genel anestezi ile gerçekleştirilebilen vajinoplasti operasyonu için belirlenecek fiyatın ne olacağı genellikle yapılacak işlemin boyutuna ve uygulanacak anestezinin çeşidine göre değişkenlik gösterebilmektedir. 2023 Vajinoplasti fiyatları öğrenmek için jinekoloji alanında uzman bir doktorun muayenesi mutlaka gerekmektedir.

Vajinoplasti ameliyatı zararlı mı?

Vajinoplasti ameliyatının herhangi bir zararı yoktur. Fakat her ameliyat gibi vajinoplasti ameliyatı da risk içerir. Bu riskler kanama, barsak zedelenmesi, ilişkide ağrı veya kanama olarak sıralanabilir. Ameliyat sonrası hastanın doktorun talimatlarına uyması gerekmektedir. Yoksa ameliyatın üstünde bırakacağı ağrı ve kramplara daha fazla maruz kalır. Hasta ameliyat sonrasında doktorunuz önerdiği pansuman, soğuk kompresi yapmalı ve ilaçlarını düzenli olarak kullanmalıdır.

Vajinoplasti ameliyatı sonrası iyileşme süreci nasıl?

Vajinoplasti ameliyatı sonrasında iyileşme süreciniz birçok ameliyata oranla daha hızlı ve kolay olacaktır. Ortalama 2 hafta içerisinde eski halinize geri dönebileceğiniz bu uygulama sonrasında en çok gözlemlenen şikayetler, ağrı ve şişlik olur. Fakat kısa bir zaman içerisinde bu şikayetler kendiliğinden ortadan kaybolur.